SCOALA DE SOFERI GALATI
 

SCOALA DE SOFERI GALATI

           cauta in site

>>Acasa
>>Permis de conducere
>>Oferta
>>Examen
>>Codul rutier
>>Regulament circulatie
>>Semnalizare rutiera
>>Notiuni de mecanica
>>Conducere preventiva
>>Conducere ecologica
>>Masuri de prim-ajutor
>>Contact
>>Teste

CONDUCEREA PREVENTIVA PE TIMP DE CEATA

Un real pericol asupra circulatiei pe drumurile publice il constituie aparitia cetii. Ceata este mai frecventa primavara si toamna.

Factori de risc

- reducerea substantiala a vizibilitatii;
- reducerea aderentei (in cazul umiditatii excesive particulele de apa se pot depune pe carosabil);
- pietonii, biciclistii, carutele si utilajele agricole care se deplaseaza pe partea carosabila de obicei nesemnalizati si cu viteze mult mai mici decat traficul;
- autovehicule stationate pe partea carosabila;
- autovehicule din sens opus care intra in depasire;
- autovehicule care circula fara a avea aprinsa luminile de intalnire;
- posibile accidente produse pe partea carosabila;
- coloane in asteptare (cale ferata, accident, lucrari);
- diferite materiale ( obstacole) lasate pe partea carosabila;
- animale.

Masuri de contracarare a factorilor de risc

Renuntarea la calatorie sau plecarea in calatorie dupa risipirea cetii este cea mai buna solutie in cazul in care deplasarea nu este absolut necesara. Daca aceasta solutie nu este posibila vom avea in vedere urmatoarele masuri:
- pregatirea autovehiculului;
- aprinderea luminilor de intalnire pe fata si pozitiei de ceata pe spate (bec rosu cu intensitate luminoasa mai mare decat a becurilor de pozitie pe spate);
- cand vizibilitatea este foarte scazuta, avem obligatia vom da semnale sonore (claxon) si vom raspunde la semnalele sonore ale celorlalti participanti la trafic;
- folosirea instalatiei de spalare a parbrizului si a stergatoarelor de parbriz ori de cate ori este necesar (in cazul in care ceata este foarte deasa si particulele de apa care o compun sunt mari, acestea se depun pe parbriz impreuna cu noroiul aruncat de pe anvelopele autovehiculelor celorlalti participanti la trafic);
- reducerea vitezei in campul de vizibilitate (viteza trebuie redusa in asa fel incat spatiul necesar franarii pana la oprirea autoturismului sa fie mai mic decat lungimea spatiului de vizibilitate);
- pastrarea distantei de siguranta fata de autovehiculul care ne precede;
- renuntarea la efectuarea depasirilor (pe ceata este mai sigur sa se circule in coloana decat sa se efectueze depasirea);
- renuntarea la opririle si stationarile care nu sunt absolut necesare.

- in cazul unei defectiuni cand oprirea sau stationarea sunt obligatorii, autovehiculul trebuie scos complet de pe partea carosabila daca este posibil;
- chiar daca autovehiculele au fost scoase complet de pe partea carosabila, dar sunt in imediata apropiere a benzii de rulare este necesara semnalizarea lor prin luminile de pozitie si prin semnalizarea de avarie;
- daca autovehiculul este oprit/stationat partial sau total pe partea carosabila, prezenta lui trebuie semnalizata cu ajutorul luminilor de pozitie, a semnalizarilor de avarie si a celor doua triunghiuri reflectorizante amplasate in fata si in spatele autovehiculului la o distanta care sa permita celorlalti participanti la trafic sa evite acrosarea acestuia (nu la mai putin de 30 m).
 
 
< Inapoi
Inainte >
Conducere preventiva 6 - Scoala de soferi Galati