SCOALA DE SOFERI GALATI
 

SCOALA DE SOFERI GALATI

           cauta in site

>>Acasa
>>Permis de conducere
>>Oferta
>>Examen
>>Codul rutier
>>Regulament circulatie
>>Semnalizare rutiera
>>Notiuni de mecanica
>>Conducere preventiva
>>Conducere ecologica
>>Masuri de prim-ajutor
>>Contact
>>Teste

CONDUCEREA PREVENTIVA PE UN DRUM ACOPERIT CU POLEI

Poleiul este caracteristic anotimpului rece. Conducerea autovehiculului pe polei este deosebit de riscanta si necesita o mare indemanare in manevrarea autovehiculului. Pe polei conducatorul auto trebuie sa uite ca autovehiculul are pedala de frana, iar manevrarea acestuia sa fie ca o mangaiere asupra comenzilor, orice bruscare ducand la derapaj.

Factori de risc

- scaderea aderentei si cresterea semnificativa a spatiului de franare;
- se diminueaza stabilitatea transversala si longitudinala a autovehiculului;
- posibilitatea intrarii in derapaj in orice moment, atat la franare cat si la accelerare;
- imposibilitatea controlului directiei in cazul apasarii simultane a pedalei de ambreiaj si frana;
- intrarea in derapaj la orice bruscare a volanului;
- pietonii se deplaseaza greoi, existand pericolul sa alunece si sa cada in fata autovehiculelor;
- conducatorii auto pot devenii incordati, obositi si nervosi;
- plecari greoaie de pe loc, sau chiar imposibilitatea plecarii de pe loc;
- accidente pe partea carosabila;
- utilaje de dezapezire cu gabarite depasite in latime;
- virajele sunt greu de controlat.

Masuri de contracarare a factorilor de risc

- evitarea deplasarii daca aceasta nu este absolut necesara;
- adaptarea vitezei la conditiile de aderenta;
- la plecarea de pe loc este bine sa se foloseasca treapta a doua de viteze, actionand foarte fin ambreiajul;
- comenzile nu se vor brusca pentru a nu intra in derapaj;
- cresterea vitezei se face accelerand cu finete maxima;
- sa nu foloseasca concomitent pedala de ambreiaj si frana;
- reducerea vitezei se va face cu ajutorul franei de motor;
- reducerea vitezei sa aiba loc cu mult timp inaintea locului in care se va face oprirea;
- trebuie marita distanta de siguranta dintre autovehicule;
- se vor evita depasirile iar daca acestea sunt necesare, distanta laterala in momentul depasirii sa fie mare;
- se vor evita opririle si stationarile in rampa sau panta;
- se va avea o grija deosebita la coborarea pantelor;
- daca ati fost surprinsi de formarea poleiului in timp ce sunteti in cursa si simtiti ca nu stapaniti comenzile, scoateti autovehiculul in afara partii carosabile intr-un loc in care nu exista posibilitatea sa ramaneti impotmoliti si asteptati camioanele care imprastie materiale antiderapante;
- se vor folosi anvelope de iarna;
- se vor folosi lanturi antiderapante;
- nu se va circula numai pe baza sistemelor electronice de control ale autovehiculului (ABS,EBD,ESP) deoarece acestea nu inlatura complet riscurile conducerii pe un drum acoperit cu polei.
 
 
< Inapoi
Conducere preventiva 7 - Scoala de soferi Galati